-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:12053 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

دختري پانزده ساله و مشغول تحصيل هستم و از نظر درسي و خانوادگي نيز، مشكلي ندارم، امّا برادري هفده ساله دارم كه بسيار به من حسودي و نامهرباني و بداخلاقي كرده و جلوي همه با من بدرفتاري ميكند; من تا به حال صبر كردهام و به خاطر پدر و مادرم، چيزي نگفتهام، اما ديگر صبرم تمام شده است، خواهشمندم مرا راهنمايي كنيد.

خواهر گرامي! بايد توجه داشته باشيد كه حسد يك نوع مريضي است و راه برخورد با مريضي، علاج و مداوا كردن آن است، نه اين كه آن را بيشتر تحريك كرد; ضمن آن كه بايد توجه داشت معمولاً جوانان در اين سن و سال كه در اوج غرور جواني اند، پرخاشگر شده و با گذشت زمان خوب ميشوند; با حفظ اين نكات پيشنهاد ميشود ضمن صبر و حوصله و ابراز محبّت بيشتر، سعي كنيد علاقه و محبت او را نسبت به خود تحريك كرده ريشهيابي كنيد كه چرا نسبت به شما حسادت ميكند؟

كبر و غرور، عداوت، احساس حقارت، ترس از ناكامي و شكست و... ميتوانند از عوامل حسادت باشند. با شناخت ريشه حسادت سعي كنيد كه زمينة ايجاد آن را فراهم نكنيد; اين درسي است كه قرآن از زبان حضرت يعقوبغ به ما ميدهد كه وقتي حضرت يوسفغ خوابي ديد كه دليل بر عظمت و بزرگي او بود، به او گفت: لاَتَقْصُصْ رُءْيَاكَ عَلَيََّ إِخْوَتِكَ فَيَكِيدُواْ لَكَ كَيْدًا;(يوسف،5)، فرزندم! خواب خود را براي برادرانت نقل نكن، مبادا براي تو نقشة خطرناكي بكشند.

هم چنين طرز برخورد هابيل با قابيل، اين نكته را ميرساند كه با شخصي كه گرفتار حسد شده، بايد با عاطفه و صميميّت برخورد نمود تا آتش حسد او خاموش شود و ديگر آن كه عوامل تحريك كنندة حسد را به وجود نياورد، چنان كه حضرت يعقوب فرمود: خوابت را نقل نكن، و گام بعدي آن كه نصيحت و دلسوزي نسبت به او داشته باشيد; اگر او ببيند كه در عين بدي و حسادتش نسبت به شما، نسبت به او مهربان و خيرخواهيد، قطعاً اخلاقش عوض خواهد شد.(ر.ك: پيام قرآن، آيت الله مكارم شيرازي، ج 2، ص 135، مدرسة الامام علي.)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.